Friday, December 28, 2012

hey mayo.



baca blog mayo buat aku gelak sorang-sorang. Rindu. oh, dia bercakap jugak pasal cinta. Aku senyum sendiri bila scrolling down the page reading her blog.  Sekalipun luaran nampak atira ni species yang emotionless, yang tidak akan sesekali akan menggoda mana-mana lelaki , yang cukup gah dengan prinsip hidup dia, dengan egonya yang cukup tebal macam tembok great wall of china  buat aku kagum dengannya.

dan sekalipun dia mungkin dilabel tidak normal kerana tidak mudah bercinta or akan menggedik or bermanja dengan lelaki just to get their attention dia tetap perempuan. dia tetap punya perasaan.

 Percayalah. Semua perempuan macam tu. Kalau aku jadi lelaki, aku lebih suka pilih atira sebab dia pandai jaga diri dan dia punyer hati yang tulus. Dia cukup baik, sepanjang aku kenal dia , aku rasa atira ni baik dan dia dididik dengan cukup sempurna oleh ibu bapa dia terutama dari segi manner.

handle woman's heart with care, as it is too fragile. Sekalipun luaran nampak macam strong , tough and whatsoever la kan, namun siapa tahu apa dalam hati seseorang itu. love can melt a heart. love can change someone. love is crazy, ok. membuat hati rasa macam-macam. Ubat di hospital pun tidak mampu nak cure.
love, everyone deserve the love, deserve to love, deserve to be loved. It is a gift. It is kind. It is pure.
cuma manusia salah erti antara love and lust. Love will never harm.

buat atira, kisah kau cukup comel. Kisah main tarik tali. my advice, tolong jujur pada diri. Mulut boleh deny seribu kali, tapi hati tidak akan pernah tipu. Seperti mana aku tahu reason dia join palapes.  Kita serupa. You can deny in front of me not to yourself.

apa kata kadang-kadang perlu jujur pada diri dan orang yang kita sayang , andai bahagia itu sebenarnya ada di depan mata? at least, tak bertepuk sebelah tangan macam aku ni. 

No comments:

Post a Comment