Saturday, March 30, 2013

sisa sisa cuti

30/3/2013
finally cuti dah habis.Malam ni macam biasa naik bus. Malam ni macam biasa hati memberontak tak mahu balik penjara tu lagi, #ehh tapi lebih rela aku di sana.

harus kembali kepada kehidupan sebagai pelajar or mahasiswa guru dengan assignment yang bertan tan. Harap bersabar wahai hati, sikit je lagi assignment nak habis. Lepas tu boleh fokus pada fail fail dan jugak kuiz. Pastu jom berjimba and that's it, final.

Sekejap je kan masa berlalu. Cepatlah berlalu, tapi along the way, I wanted to enjoy my life. 

Dan April bakal berkunjung tiba. Sisa sisa lagi empat hari sebelum aku officially melangkah 22 tahun. 

Mungkin perlu refleksi diri, apa yang aku dah buat selama 22 tahun ni. Konfirm konfirm tak mampu aku jadik seperti mereka-mereka yang gagah seperti di zaman Rasulullah s.a.w yang berjaya menawan kota , tapi apakah yang aku buat selama ini?

beratkah pertimbangan aku ke arah kejahatan atau kebaikan? 

Allahu,, ampuni aku. 
Allahu, Kau yang maha Mengenali diri ini. 
bimbing aku, jangan semakin aku menginjak dewasa, semakin aku lalai. jangan.
berikan aku kematangan dalam berfikir. 

till then, adios. Au revoir. Entah bila aku nak jenguk blog ni. 

No comments:

Post a Comment