Thursday, March 21, 2013

this is so rubbish

tahu tak benda paling bodoh adalah perempuan gaduh sama perempuan sebab lelaki. Macam betina berebut jantan lagaknya. Logik akal dah ditolak tepi demi emosi amarah

tahu tak lagi benda paling bodoh adalah lelaki yang suka menipu perempuan dan perempuan pisau cukur. Lelaki memang natural beauty lahir dengan kebolehan 'sweet talking' dan perempuan memang pandai guna kecantikan dan kemanjaan dan juga sexual attraction untuk dapat banyak lelaki dan buat cerita sedih2 pastu dapat duit, ipong and so on. 

these two things are done by the dumbass. *sorry if it is sound harsh but bear with the truth* 
 and I really irk and annoy with these two things. *not suitable to describe as things, matters maybe* 

bila aku buka akaun fb lama, dapat la satu PM dari seorang jejaka hot lagi playboy yang terkenal dgn mulut manis lagi menipu, menyalahkan aku sebab jujur dengan ex dia yang kami keluar berdua. He put the blame on me. yeah, aku yang ajak kau keluar, tapi aku jugak cakap suruh kau bagitahu awek kau supaya dia tahu yang kita keluar bersama dan aku lagi suka kalau dia join sekaki. Well I took the blame and I did not say anything. Btw, thank you for that. 

Kalau dah kantoi, bukan sebab aku sorang je tapi nak salahkan aku. Maha dasyat betul. Dasar mangkuk hayun jugak la. The best way is to play ignorance. So, you blame me on what happened to your ruined relationship? ok I took the blame so what's next? Let me decide this time : let us be strangers. 

Bukan senang aku nak avoid friendship ni, tapi kalau macam ni lah perangai nya, baik tak usah jadik kawan pun tak ape. Sometime, when problem occurs and you don't feel like solving it, just end the relationship that cause the problem. Sebab tak de point pun nak back up diri sendiri or nak explain pape. 

bagi aku, jujur tu penting dalam relationship especially kalau long distance relationship. I don't mind if my boyfren nak keluar dengan kawan perempuan, at least do tell me. Easy kan? Gampang giteww.. 

to the ex girlfriend, sekalipun awak bkan adek dorm saya, saya still akan jujur. Sebab penipuan ni lama-lama akan terbongkar jugak. Lagi la awak akan benci saya sebab menipu kan dan saya memang tak suka menipu. Pegang pada prinsip, kau buat orang, orang buat kau. Kau menipu, one day kau akan ditipu. Life is fair. 

lagi satu, jaga hati untuk tidak kembali pada that someone sekalipun dia ayat bagai2 kata manis. Have some pride as a woman, you are definitely not a toy. Believe in what HE said : lelaki yang baik untuk perempuan yang baik. Just let go that painful memories, do forgive and live your life. Keep praying that he will change. 

next time, keep the secret. it will destroy trust between you and me. 

aku tak nak jadik betina  yang bergaduh tarik2 rambut or maki hamun satu sama lain sebab lelaki. Selalu nya aku akan condemn perempuan yang jadik bodoh jadik hamba abdi lelaki yang belum tentu jadik suami. Hidup biar berprinsip sekalipun kena ada give and take. Hey woman, they should respect you.. You patut ada pendirian hidup.. 

Haih, macam macam lah. Sebab lovey dovey punyer pasal aku masuk sekali. Padan muka aku. Muehehe. I learnt my lesson. 

No comments:

Post a Comment