Tuesday, July 21, 2015

" rindu "

jujur aku rindu.
pada setiap momento kenangan kita bersama.
I have never been this crazy with anyone before.
I can be myself when I am with you.

Mana pernah aku ride on a motorbike with other except you and your brother.
Mana pernah aku boleh gelak macam orang gila bila dengan kau.
mana pernah aku jalan-jalan tepi sungai melaka dengan stranger which is you.
mana pernah aku seronok bila kau drive kereta dengan penuh tenang.
aku suka bila kau lead and decide everything. Untuk manusia yang gelabah ayam gelabah sotong macam aku yang order mekdi drive thru pun boleh menggigil takut salah, aku suka bila kau boleh order menu mekdi dengan tenang dan aku boleh makan dengan happy nya.

rindu.
rindu pada setiap momento kita.
rindu pada sms kau hantar, wechat wassap kau hantar.
dulu kau lain. Cukup care and concern.

lately, kau lain. Layan acuh tak acuh je.
dan finally you decided to remove me from your life.
dan sedikit pun penjelasan.
hanya dengan kata diam.
Wondering what have I done wrong to you.
dan semudah itu kau buang aku?

Apa kau pun turut sama buang semua memori kita?
I know I am nobody in your life.
Ramai lagi kawan-kawan kau yang lagi penting dari aku.
tapi kau tanya hati kau,, apa tiada langsung ruang aku di hati kau walau hanya sekadar kawan?
Apa tiada langsung kenangan kita dalam benakmu?

I remember our old conversation.
Ingat lagi rumah kecil di tepi sungai melaka?
Yang ada buaian putih dan simple decoration dan dinding warna pink?
Kau bilang kau suka simple decoration.
Apa kau lupa semua itu?
I slowly get to know you.
Dan aku ingin kenali kau lebih dekat lagi sekalipun hanya sebagai teman.

Untuk aku kongsi rasa sedih kau.
Untuk aku kongsi rasa kecewa kau.
dan aku turut ingin kongsi segalanya tentang aku.
Tapi sayang, terlalu awal kau buang aku dari hidup kau.


Tak pe lah.
I kept no grudges except hurt.
Someday bila aku dah pulih from this pain, aku pasti dapat melangkah pergi tanpa perlu toleh ke belakang lagi.
dan juga waktu itu momento kita bersama hanya tinggal kenangan semata.

tapi pada waktu ini.
jujur, aku rindu.

( raksasa , 2015 )

- untuk beruang -
^ shazryn azad ^

No comments:

Post a Comment