Friday, August 28, 2015

'' reality hurt, aku sedar diri ''

untuk sekian kalinya, setiap bait kata darinya aku hadam sungguh-sungguh, aku hayati betul-betul. Those words are too painful to take, but I rather swallow the truth than lies. Betul apa yang dia cakap,, sekalipun umur dia jauh berbeza dari aku, dia lagi matang dari aku. Sejujurnya.


Aku sedar semua kenyataan tu tapi aku pilih untuk tidak endah dan go with the flow. Until I become overly attached to him. Tapi benar setiap katanya, jarak itu terlalu jauh. Sejujurnya, aku tak kesah akan jarak itu, tapi masyarakat dan dia sendiri ambik peduli, jadi aku harus hidup pada norma masyarakat bukan.


So when he said he asked me to stay, he lied. He left. For the third time. I though it would be forever I lost him after our last heart to heart conversation. Tapi, hubungan dengan keluarga that chained us until now and he acted like normal. Entah aku pun confuse.


Sejujurnya, aku ingin tahu,, apa aku memang tidak diperlukan langsung dalam hidup kau? Apa aku antara mereka yang semudah itu dilupakan seperti yang kau cakap? Kau cakap kau mudah melupakan, I wish I can forget and erase you just like you. Then, kenapa perlu kita kembali berhubung? Aku dah cukup malu nak mintak kau hadir dalam hidup aku dan aku tak ingin kau dibeban rasa terpaksa, terpaksa berkawan hanya kerana disuruh orang lain.

Andai memang aku memang tidak diperlukan lagi, let me know. Ini aku ajak keluar ahad ni, pertanyaan aku dibiar sepi. Aku malu, macam terhegeh pulak sebab selalu ajak keluar but I wanted to spend every moment with you.

Slowly, I am trying to live without you. Kau pun dah tak chat lagi dah, walaupun wechat ada,, wassap dan twitter ahaha dah kena block. Jelas kan that I need to live without you, jelas sign tu supaya aku pergi dari hidup kau.


So instead of guna twitter yang satu lagi (twitter yang kau tak block) I used the one that you blocked me, I have to uninstall wechat sebab tahu nobody will chat me ( sebab dulu hanya kau yang menghuni hari dengan chat di wechat) .. Maybe instagram jugak selain facebook akan deactivate ( I finally cancelled my friend request, malu la orang tak approve request friend sebab aku jarang sangat nak add orang kecuali yang kenal rapat or girls yang banyak aku add)


I wanted to do all that just to live without you. Sebab aku kena hormat keputusan kau. Keputusan kau ingin kita sampai di sini sahaja, kau akan mudah lupakan aku jadi aku kena hormat. Aku tak nak jadi satu beban untuk kau lagi. Though it is not easy but I have to accept. Tapi beri aku waktu untuk betul-betul dapat pergi dari hidup kau. I wish I can spend more time with you before leaving, but it is too much to ask for from you.


I hardly open myself to be close with men but when I did, I choose the wrong person. I choose someone who is not willing to stay , not willing to accept me ...


By ignoring me, I know I have to live without you.. You are teaching me to live without you, so I am learning to live without you. Just me times. So far kita memang kau tak contact aku langsung, and I am adapting to live without you message/chat. 


even, dah ada nombor baru pun tak message aku awal-awal bagi nombor kau. So tak pe lah, I shouldn't ask for your number sebab aku rasa entah, macam memaksa pulak mintak nombor bagai, kalau rasa perlu bagi, bagi je la, tak nak bagi, never mind. We are adult. Nak sedih pun kena hadap jugak kan. Maybe itu jugak sign yang aku ni sebenarnya tak penting pun dalam hidup kau. So I chill myself telling that's okay. 

I still 2 more weeks before leaving  I should focus on my exam and spend time dengan family dia je la kot because with them I never look at my busy schedule as they are just very kind .


People come and go. If they want you to go, you should go. So I am trying to live without you. Cuma beberapa soalan aku, aku tak pernah ada di hati kau selama ni? Memang aku langsung tidak pernah penting dalam hidup kau, beruang? Memang semudah itu kau akan lupakan aku seperti yang kau cakapkan? If yes,, then fine. I have the answer, at least. 


sedih, tapi anggap je lah ni part of the lesson. Ada sebab Tuhan pertemukan kita. So it is time for departure, I am no longer needed, so must learn to live without. Payah jadi manusia macam aku, I hate myself for this. I hardly get close with any men, when I did I will get clingy and hard to forget.You are the second one after rohilmi. I will be fine, I hope so. 


I always make dua's for you. Be a good man. A good man bow down to HIM, a good man knows what he want, a good man work hard for his dream. I wish you well, shaz. 

No comments:

Post a Comment