Tuesday, October 27, 2015

'' answer ''

bila aku tanya, siapa aku dalam hidup kau. Am I someone important in your life?
kau jawab penting je.

tapi kenapa hati aku mengatakan sebaliknya? Kenapa hati berkata jawapan itu cuma untuk menjaga hati aku? Kenapa hati berkata bukan itu jawapan sebenar dari hatinya. Kenapa aku cukup berkecil hati diperlakukan sedemikian.


apa belum cukup aku sentiasa ada di sisi? Apa belum cukup semua itu untuk kau menghargai aku? I have no beauty for you to love me, I have no perfect body shape to lure you, I am just a girl with flaws, I don't wear updated outfit, I dont wear make up, I am ugly... Andai aku semua itu, baru kau hargai aku? baru aku menjadi seseorang yang penting dalam hidup kau? baru aku akan dihargai dan disayangi?


maaf. aku tak punya semua itu. dan jawapan yang jujur aku dapat dari pandangan mata kau, dari jawapan kau yang menidakkan kebenaran hati kau,, dan semua itu cukup untuk merasakan sekalipun aku di sisi kau, aku hanya akan menyusahkan kau aku hanya umpama bayang yang wujud tapi tidak akan pernah dihargai. Mungkin perlu untuk aku pergi sekalipun aku sendiri buntu how am I going to live without you, but I know I must go...


kau, dengan hidup kau. kepergian aku mungkin tidak akan disedari oleh kau. and I know even I am leaving, you will just let me go happily and you are not going to find me.. dan aku, dengan hidup aku.


cukup lah aku cakap pada diri, stay with him. apalah gunanya kalau wujudnya aku tanpa makna dalam hidupnya. cukuplah bila aku perlukan kau, kau hilang.


shaz. take care. au revoir.

No comments:

Post a Comment