Sunday, December 20, 2015

" terima kasih beruang "

finally I have the strength to write this entry to you, I don't know how to reach you anymore. I know you closed the door already, so that I cannot enter your life anymore. So that I will no longer be apart of your next life chapter. Sekalipun aku tidak tahu salah aku apa untuk kali ini, but it meant the end. The end of our friendship.

Awak, mungkin saya belum cukup baik untuk awak. Mungkin segalanya belum cukup untuk awak buka hati awak untuk menghargai saya. Mungkin jugak soal hati tiada siapa boleh paksa. Mungkin juga saya harus berpijak pada bumi nyata, seperti awak katakan dulu jarak kita terlalu jauh, awak perlukan seseorang yang lebih cantik. I have no beauty to lure you azad, for all this while inilah diri saya apa adanya. Tapi percayalah, saya tidak pernah mengungkit ape-ape pun, tidak pernah untuk saya burukkan awak depan keluarga awak macam awak sangka, mahupun dengan sesiapa pun.Instead, saya bersyukur dipertemukan dengan awak, dipertemukan dengan keluarga awak. Biarlah masing-masing punyer kehidupan sendiri, I try to live without you and you pun dah ada seseorang untuk membahagiakan awak.

But i have no regret knowing you, I have no regret loving you instead I'm happy. I never spend so much time as compared to when I spend my time with you. You are someone that I always proud in sport (selalu sokong awak main bola dan masa game mssn), you are my best friend yang boleh saya cerita segalanya, you are my brother yang kita boleh close enough caring about one another and you are just like my man who always protect me and kita dah ada beberapa memori bersama. Banyak yang ingin saya buat bersama awak, tapi mungkin setakat ini kisah kita terhenti. Kadang-kadang rasa diri bodoh bila tahu awak memang tak kan pernah mampu ada untuk saya, bila tahu saya bukan siapa-siapa dalam hidup awak ( tak de pun gambar kita bersama dalam ig awak ), kadang-kadang bodoh untuk tidak mahu percaya you just take me for granted tapi saya memilih untuk tidak percayakan akan semua itu. Sehinggalah saya dibuang, dan dengan mudah you move on and forget me.

Mungkin benar, hati awak keras sekeras aloi seperti yang awak katakan dulu. It's okay azad, I am happy. cuma saya ingin memohon maaf untuk segala kekasaran bahasa, immatured action (sebab saya rasa tak dihargai), mohon maaf untuk tidak mampu menjadi yang terbaik untuk awak.

Shaz, pertemuan kita kelakar. dan kisah kita bermula pada malam itu, when I ride on a motorcycle with you ( pada waktu itu di restoran fathin, itu lah pertama saya jumpa kakak ipar saya awak, pertama kali saya jumpa abang saya setelah sekian lama tak jumpa). Mungkin malam itu awak dah cukup hiburkan hati saya yang cukup sedih. I never enjoyed night life in Melaka, and thanks to you I have that moment with you.

Maybe one day you will completely forget about me, it's okay but I will remember everything about you, and how wonderful you are.

Azad, be somebody. for yourself and your family. Awak kaya azad, kaya dengan kasih sayang keluarga yang mana sukar untuk saya dapat dan kerana itu saya cukup bersyukur dipertemukan dengan awak dan keluarga awak. Please, be somebody untuk mama awak, papa awak dan adik-adik awak. Jangan pernah abaikan mereka, janji pada diri sendiri. Doa saya sentiasa ada untuk kalian Please, jangan smoking walau hidup awak seperit mana. Perjalanan awak masih jauh, letakkan Tuhan di dalam hati awak, you will be fine. Dulu awak juga minta saya untuk berada di sisi, tapi maaf bagaimana saya nak berada di sisi awak untuk support awak bila awak tutup ruang untuk saya hadir dalam hidup awak.

Saya benci dengan sifat setia yang saya ada, kerana tahu hati ini akan mengambil masa yang lama untuk melupakan awak, tidak semudah awak untuk melupakan saya and move on with your life. but I will be fine. Awak, saya tak pernah menyerah. tak pernah menyerah untuk cuba membahagiakan awak, tak pernah menyerah untuk cuba mendapat tempat di hati awak. tak pernah menyerah untuk buat macam-macam benda dengan awak (saya nak travel dengan awak sngt2), tak pernah menyerah untuk segalanya tapi awak tak pernah berjuang azad. berjuang untuk buka sedikit hati awak untuk saya, berjuang untuk buka mata awak untuk menghargai saya, berjuang untuk persahabatan kita kekal, sekalipun tidak bukan sebagai lover, berjuang to keep me in your life. Apa lagi saya boleh buat kan.

Maaf untuk entri ini. maaf untuk segala kekurangan saya. terima kasih untuk cerita persahabatan kita. Azad, jika suatu hari nanti awak perlukan pertolongan, saya sentiasa ada untuk awak. you can always come to me. I will always help you, no matter what.

je táime plus. ich liebe dich shazryn azad

No comments:

Post a Comment