Saturday, March 12, 2016

after all.

after all, you will fall in love with attitude not appearance. Betul lah pepatah ini. Rupa hensem cantik tidak jamin kau akan bahagia dengan seseorang tu. Semua tu hilang jugak nanti, semua itu jadi sampah kalau kau cantik hensem macam mana pun attitude ke laut. True. Sangat betul. Finally kau akan cari seseorang yang punya attitude yang baik.

yang hormat orang tua, yang rajin bekerja cari duit untuk masa depan bersama, yang menjaga keluarganya, jaga solat puasa, menghormati kau sebagai seorang wanita bukan yang merosakkan kau, yang menghargai kau, yang menerima segala baik dan buruk kau. Biarlah tak kaya, tak hensem, tak ada masters PHD sekalipun semua tu boleh slow slow upgrade. Sekarang ni asal ada duit semua jalan. Nak sambung belajar, nak baiki rupa bagai. Tapi hati? Tapi attitude? kau tak boleh baiki.

Aku belajar untuk menerima seseorang yang tulus menyayangi sekalipun aku tiada hati lagi padanya. Tapi aku percaya dia punya attitude yang baik, dia cukup menghargai aku. Mama cakap pilih orang yang suka kita jangan kita yang suka dia. Betul. Sangat perit bila tak dihargai, sangat sakit bila selalu ditipu sampai kau rasa tak tahu dah nak percaya ke tak ape yang diperkatakan. Dia cukup baik, aku nampak effort dia, aku nampak attitude dia macam mana dan dia faham aku perlukan masa untuk pulih, untuk belajar mempercayai lelaki lagi.

Cuma, untuk aku yang punya sejarah hitam,,, aku tak sempurna, aku tak rasa aku layak untuk dia yang sebaik itu. Cukup aku menyesal akan apa yang berlaku tapi benda dah jadi. Entah lah, mungkin aku tak layak untuk bahagia. Entah lah. Biarlah dia jumpa seseorang yang lebih baik dari aku. I have nothing to offer except my heart and my loyalty. Tapi cukup ke tu semua, what about my past? Mampu kau terima?? atau aku akan dihina untuk itu?


faktor umur juga jadi masalah tapi bagi dia, dia tak kesah. Dia kata cukup hati you baik. Umur, tak melambangkan kematangan. Woww, dia cukup baik..Aku terharu untuk setiap apa yang dia buat. Hantar makanan, keluar kasi aku makan.. Kata nak suruh aku kurus ni kasi makan hari-hari walaupun roti telur cadbury resipi special untuk aku, jadi la.. Tak perlu makanan mewah cukup untuk setiap effort yang ditunjukkan.

After all, attitude memainkan peranan. Kita kenal dia, keluarga dia,, boleh tak dia masuk dengan family aku , boleh tak dia terima baik buruk kita, boleh tak kita terima keluarga dia,,solat puasa dia cukupkah tak perlu warak macam ustaz pun tak pe asalkan ingatkan aku supaya pakai tudung solat selalu. Cukuplah. yang sudi sabar untuk setiap rajuk aku.. Bukan mudah semua itu. hensem semata tak boleh beli semua itu..


2 comments:

  1. What happen to you same as me.... it's hurt....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yeap.. it hurts the most huhu tp kena belajar untuk hadapi jgk

      Delete